Rekrutacja do Technikum, Branżowej Szkoły I Stopnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych
im. prof. Czesława Majorka w Ryglicach
- zobacz regulamin

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

TECHNIKUM - technik informatyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik logistyk, technik handlowiec, technik ekonomista

BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA - monter izolacji przemysłowych, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, kierowca - mechanik, mechanik pojazdów samochodowych , elektromechanik pojazdów samochodowych, blacharz samochodowy, krawiec, stolarz, ślusarz, lakiernik, fryzjer, kucharz, sprzedawca, elektryk, murarz - tynkarz, piekarz, monter sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych, wędliniarz, cukiernik, rolnik - więcej tutaj


ERASMUS + PROJEKT "„ LET´S GET GREEN - RAISING THE AWARENESS OF ECOLOGICAL PROBLEMS”

ERASMUS + „JUST BE HUMANS!- SAY NO TO ANY FORMS OF DISCRIMINATION AND VIOLENCE"

ERASMUS + „COOK HEALTHY- EAT HEALTHY- LIVE HEALTHY” - STRONA PROJEKTU

"Recipes ebook"- the best dishes from all the partner countries.

“SAY NO TO STEREOTYPICAL THINKING AND DISCRIMINATION”- “POWIEDZ NIE STEROTYPOWEMU MYŚLENIU I DYSKRYMINACJI”

...

SAY NO TO STEREOTYPICAL THINKING AND DISCRIMINATION”- “POWIEDZ NIE STEROTYPOWEMU MYŚLENIU I DYSKRYMINACJI” ”- takie hasło przyświecało pierwszemu spotkaniu młodzieży w szkole INSIGNARE - Associacao de Ensino e Formacao w Fatimie, w ramach projektu „JUST BE HUMANS- SAY NO TO ANY FORMS OF DISCRIMINATION AND VIOLENCE” z programu ERASMUS +

Spotkanie miało miejsce w dniach 11- 15 lutego br. i wzięło w nim udział pięcioro uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. prof. Czesława Majorka w Ryglicach wraz z opiekunami- mgr Anną Burgielską- Długosz oraz mgr inż. Stanisławą Zelek. Młodzież naszej szkoły spotkała się w Fatmie ze swoimi rówieśnikami ze szkół partnerskich z Portugalii, Turcji, Węgier oraz Włoch.

Celem wymiany była integracja uczniów wszystkich szkół biorących udział w projekcie poprzez pracę nad zadaniami projektowymi, gry i zabawy integracyjne, a także poprzez wspólne poznawanie kultury i zabytków regionu. Podczas warsztatów, uczniowie pracowali w grupach międzynarodowych, przez co mogli doskonalić swoje umiejętności językowe, komunikacyjne, pracy w grupie, podejmowania decyzji czy wyrażania opinii. Młodzież z krajów partnerskich miała do wykonania bardzo ciekawe zadania, takie jak tworzenie photo-story do kalendarza projektowego za pomocą programu Canva czy wymyślanie scenek, które następnie mieli przedstawić i przedyskutować z pozostałymi uczestnikami działań. Młodzież wykazała się dużą kreatywnością zarówno przy robieniu zdjęć do kalendarza, jak i przy tworzeniu scenek. Zarówno zdjęcia, jak i scenki dotyczyły walki ze stereotypowym myśleniem i z dyskryminacją, a młodzi ludzie udowodnili, iż mają bardzo wiele do powiedzenia na ten temat. Mimo tego, iż pochodzą z różnych krajów i kultur, myślą w podobny sposób i są tolerancyjni i otwarci na drugiego człowieka. Udział w scenkach prezentujących różne problemy dotyczące stereotypowego myślenia i braku tolerancji podniósł także ich pewność siebie.

Oprócz powyższych działań realizujących merytoryczne cele spotkania, nie zabrakło aspektów kulturowych, takich jak spotkanie z burmistrzem region Qurem oraz wycieczek krajoznawczych. Młodzież wraz z nauczycielami miała okazję zwiedzić piękne i ważne miejsca znajdujące się w pobliżu Fatimy, takie jak czarujące nadmorskie miasteczko Nazare, miasto Obidos otoczone średniowiecznymi murami, niezwykle imponujące jaskinie w miejscowości Mira D’Aire czy Porto- jedno z ważniejszych ośrodków kulturalno-przemysłowych Portugalii. Nie zabrakło też okazji do spróbowania kulinarnych skarbów Portugalii- cytrusów, owoców morza oraz wielu rodzajów ryb. Piękne widoki i smak portugalskiego jedzenia na długo pozostaną w naszej pamięci.

Spotkanie w Fatimie było bardzo ciekawe i owocne - podczas warsztatów zaobserwowano wysoki poziom integracji uczniów z krajów partnerskich, poruszono wiele interesujących kwestii dotyczących stereotypowego myślenia i walki z szeroko pojętą dyskryminacją. Młodzi ludzie udowodnili, że każdy z nich potrzebuje akceptacji, przyjaciół i rozwijania swoich zainteresowań niezależnie od kraju, z jakiego pochodzi. Nauczyciele poznali swoich uczniów w sytuacjach innych, niż zazwyczaj w szkole, a także obserwowali pracę swoich kolegów z portugalskiej szkoły i wymienili się doświadczeniami ze wszystkimi nauczycielami pracującymi w projekcie.

Mamy nadzieję, że nasza współpraca w dalszym ciągu będzie efektywna i przyczyni się do realizacji celów projektu i jeszcze lepszego wpojenia wartości takich jak tolerancja, otwartość czy równość, a młodzi ludzie udoskonalą wiele umiejętności kluczowych bardzo potrzebnych do funkcjonowania we współczesnym świecie.

Linki do filmów:

https://youtu.be/hmEuYgdRtWc

https://youtu.be/T3PPiL5-kuI

https://youtu.be/AiJB5yiDMV4

https://youtu.be/Cs7Wn71R2wI

https://youtu.be/JZeeMOHRzAM

https://youtu.be/KN-uaDSVF7s